Content marketing co to?
Wyjaśnienie jest dość oczywiste. Wszystkie działania w sieci za pomocą przydatnych treści dla użytkowników w atrakcyjnej formie, przykuwające oko i najważniejsze dające im odpowiedzi, po które przyszli to dobry content marketing.
Czytając powyższe wyjaśnienie, wydaje się wszystko dość proste do uzyskania, niestety jak to w życiu tylko się wydaje. Pierwszym krokiem przy prowadzeniu takich działań jest określenie potrzeb danej grupy odbiorców. Skupiamy się na ich potrzebach jak i problemach. Problemy przekuwamy w poradniki z konkretnymi odpowiedziami. Potrzeby kreujemy tak aby przekonać ich do naszego produktu przez tworzenie wartościowej treści produktowej. Fajną formą są materiały video lub artykuły eksperckie w większych serwisach internetowych.
Content Marketing oprócz zwiększenia popularności marki przez budowanie o niej świadomości u wybranej grupy docelowej ma za zadanie przygotować wartościową treść dla wyszukiwarki Google. Algorytm ma zindeksować te treści i zdecydować jak nas ustawi na liście wyników organicznej względem konkurencji. Przyjęto już jakiś czas temu, że dobry content na stronie lub sklepie internetowym sam się obroni przed zachodzącymi zmianami w Google. Z każdą nową treścią liczymy, że przypadnie ona do gustu użytkownikom internetu i ma szanse zostać podlinkowana z innych stron, co przełoży się na wzrost wartości domeny oraz pozycji słów kluczowych.
Kilka porad od nas
Zastanów się, kim dokładnie jest Twój odbiorca – ile ma lat, jakie wykształcenie, pochodzenie, gdzie mieszka, co może go zainteresować oraz jakie ma możliwości finansowe. Wiele kampanii opiera się na treściach, które, nawet jeśli są bardzo dobre, to docierają do kompletnie innej publiczności niż właściwy klient. Należy unikać prób dotarcia do wszystkich jednocześnie, a zamiast tego, skupić się na konkretnej “personie”.
O dobrych treściach już wspomnieliśmy i tutaj powinno się dodatkowo zaznaczyć, że należy je różnicować! Duża ilość podobnych zdjęć przestaje mieć wartość, lepiej porcjować takie media. To samo tyczy się materiałów video, muszą dawać z każdym nowym filmem inny przekaz, bawić, zachwycać lub jak to w marketingu jest modne być kontrowersyjne.
Nachalna sprzedaż. Tak, w content marketingu chodzi o sprzedaż, ale aby ją osiągnąć, należy unikać typowo sprzedażowych treści! Jeśli tworzysz wpis na bloga, nie skupiaj się na tym, by jak najlepiej zareklamować swój produkt. Zamiast tego przekaż odbiorcy wartościową informację, której potrzebuje. Skoro firma dobrze zna na danym temacie, warto sprawdzić, co więcej ma do zaoferowania.
Nudny content. Internet jest mocno przesycony w kółko powtarzającymi się treściami, dlatego znajdź w sobie odwagę na podejmowanie nowych tematów. Wyznaczanie trendów nie jest takie proste, ale warto przynajmniej próbować – śledź nowinki, eksperymentuj i wywołuj jakieś emocje! Kreacje reklamowe, które mogą wydawać się “trudniejsze”, albo po prostu odważne i na czasie, pozwalają Twojej marce na dłużej zapaść w pamięci odbiorców.
Popularne formaty w content marketingu
Popularnymi formami są:
- ikonografiki lub infografiki – proste przedstawienie graficzne informacji w szybkiej formie do przyswojenia dla użytkownika, ważne informacje na wierzchu jako główna część układu,
- poradniki – bardzo popularna forma przy prowadzeniu bloga, użytkownicy lubią czytać treści z odpowiedziami na nurtujące ich pytania,
- artykuły eksperckie – dość droga forma promocji przez treści, opłaca się na dużych portalach z odpowiednim ruchem, dodatkowo fajnie poszerza promocję naszej marki w świadomości ludzi,
- webinary – modna forma kontaktu z klientami online, dość mocno stała się popularna w ostatnim czasie,
- video – prowadzenie kanału YouTube lub innych gdzie wyjaśniamy lub pokazujemy produkty, szybko trafia do osób, plusem jest wyświetlanie się w wyszukiwarce Google na liście wyników,
- artykuły sponsorowane – tańsze niż eksperckie, ich forma jest zdecydowanie krótsza i prostsza, obecnie jedna z najpopularniejszych promocji w content marketingu,
Na koniec mały bonus – analizuj treści – niewypały i sukcesy. Dzięki dokładnej obserwacji tego co robisz będziesz mógł określić, który typ contentu cieszy się zainteresowaniem, a z którego zrezygnować.