Blog

Google Ads

Google Ads (adwords) co to jest?

Google Ads, dawniej Google Adwords, to wyspecjalizowany system do ściągania ruchu do strony lub sklepu internetowego w pewnej określonej kwocie, w kampaniach nazywa się to budżetem. Tak można odpowiedzieć w skrócie na pytanie Google Ads co to jest?

System Google Ads posiada dość skomplikowane ustawienia, można dostosować swoje potrzeby sprzedażowe jako określone cele kampanii tzw. konwersje i mierzyć czy faktycznie nasze wydawane pieniądze przynoszą jakiś skutek materialny lub abstrakcyjny. Abstrakcyjny mam tu na myśli zdarzenia monitorowane na stronach takie jak kliknięcie numeru telefonu, wysłanie wiadomości e-mail, pobranie pliku, odwiedzenie konkretnej strony w naszej domenie.

Możliwości są praktycznie nieskończone odnośnie do utworzonej strategii ściągania ruchu i jego monitorowania. Przy dużej ilości odsłon na stronie odpowiednie utworzenie list remarketingowych daje ogromne możliwości dedykowanym kampaniom, zwłaszcza dla użytkowników mających już zakup w naszej witrynie. Pomijamy problem zaufania do marki, oczywiście o ile nie było problemów z realizacją transakcji lub usługi.

W jaki sposób przebiega pozyskiwanie ruchu przez reklamy Google Ads?

Ruch generuje wyszukiwarka internetowa, w większości przypadków jest to wyszukiwarka Google na dany kraj. Reklamy w sieci wyszukiwania wyświetlane są na górze strony lub na dole i nie są liczone jako pozycje 1, 2, 3 … 8, 9, 10. Posiadają dedykowane miejsca na liście wyników wyszukiwania i w zależności od potencjału wyszukań taka ilość reklam się pojawia. Czasem można zobaczyć ich 1 lub 2 a niekiedy 4 u góry strony, na dole strony. Płacimy za reklamę dopiero gdy nastąpi kliknięcie w kreację, jest to model CPC (cost per click). W systemie jest więcej możliwych modeli do wybrania dla rozliczeń ale ten jest najpopularniejszy. Wrócimy do przybliżenia tych opcji w innym artykule.

Prowadzenie kampanii za pomocą Google Ads wymaga wysokiej wiedzy specjalistycznej oraz systematycznego monitorowania wyników w celu wypracowania jak najwyższego zwrotu z inwestycji w reklamę. Warto zatem powierzyć to zadanie wyspecjalizowanej agencji, która jest w stanie wykorzystać pełen potencjał systemu reklamowego.

Jeśli interesuje Cię temat pozycjonowania bez udziału Google Ads, zapraszamy do jednego z naszych wcześniejszych artykułów, gdzie dokładnie opisujemy ten temat.

Ile kosztuje reklama w google?

W łatwy sposób można na to pytanie odpowiedzieć twierdząco, że tyle ile mamy do wydania, Google lubi każdy pieniądz, bo sprzedaje miejsce w swoich usługach a nie w obcych. Kampanie ustawiamy już od paru złotych jako budżet dzienny a kliknięcia nawet od 1 grosza. Głównym wyznacznikiem jest konkurencja i rosnąca ilość firm działających w internecie.

Pamiętajcie, że każdą kwotę reklama Google Ads jest w stanie wydać :). Oferta na nasze działania w Google Ads.