Blog

blogowanie

Prowadzenie własnego bloga, co daje?

Blogowanie jest formą marketingu o relatywnie niskich kosztach i ryzyku. Przygotuj się, że nie od razu zaobserwujesz rezultaty płynące z jego pisania. Rozwój brandu za pośrednictwem bloga to po prostu inwestycja.

Blog jakie niesie ze sobą korzyści?

Technicznie poprawia pozycję Twojej strony w wyszukiwarce. Każdy nowy artykuł to kolejna strona do zindeksowania oraz słowa kluczowe. Jeśli chodzi o aspekt merytoryczny, blog pozwala pokazać Ciebie (albo firmę) jako specjalistę w danej dziedzinie. To bardzo pozytywnie wpływa na tempo, z jakim klienci będą gotowi obdarzyć Twoją markę swoim zaufaniem 🤝

Blog pomaga również w “targetowaniu” Twojej oferty. W jaki sposób? Otóż, gdy ktoś czyta artykuł na blogu, najczęściej szuka rozwiązania swojego problemu lub odpowiedzi na pytanie z dziedziny, którą właśnie próbuje zgłębić. Jeśli Twój blog mu w tym pomaga, to momentalnie trafiasz do odbiorcy, który będzie chciał skorzystać z Twojego produktu lub usługi. Co więcej, będzie Ci wdzięczny za pomoc i gotów pozostać z Tobą na dłużej oraz polecić Cię swoim znajomym! 💟

log oferuje też dokładniejszy sposób śledzenia zachowań potencjalnego klienta niż większość innych kanałów. Oprócz śledzenia zasięgu i konwersji blogi pomagają badać wartości takie jak zaangażowanie i zainteresowanie. Przykładem jest czas spędzony na stronie oraz tzw. “heat maps” (mapy konkretnych zachowań na stronie), które pozwalają śledzić poziom aktywności czytelnika.

Niektórzy obawiają się prowadzenia bloga, uważając, że jest to udostępnianie swojej wiedzy za darmo. Jest dokładnie odwrotnie, ponieważ to “za darmo” paradoksalnie przynosi zyski! Dzięki dobremu blogowi Ty lub Twoja firma zyskujecie profesjonalny wizerunek oraz pozwalacie klientowi zobaczyć realne zaangażowanie z Waszej strony.

Efekty przychodzą z czasem, dlatego uzbrój się w cierpliwość. Najwięcej korzyści przyniosą Ci najpierw mniej aktualne wpisy, które w czasie tworzenia nowych zdobędą lepszą pozycję w wyszukiwarce.

Innym typem działań w sieci jest promocja za pomocą social media.