Blog

Jak zwiększyć ruch w sklepie internetowym?

Głównym źródłem zysku w sklepie internetowym jest konwersja, a żeby do niej doszło, najpierw trzeba wygenerować wartościowy ruch. Jak to zrobić? Doradzamy!

Podstawą działań marketingowych w Internecie jest SEO, czyli pozycjonowanie. Wyniki organiczne w wyszukiwarce uznawane są za jedno z najbardziej wartościowych źródeł ruchu. Co zrobić, gdy SEO nie wystarcza? Jeśli Twój sklep zajmuje wysokie pozycje w rankingu Google, a mimo to wyniki sprzedażowe nie są zadowalające, warto rozważyć wprowadzenie dodatkowych działań.

W tym wpisie przedstawiamy skuteczne metody zwiększania ruchu w sklepie internetowym. Sprawdź koniecznie!

Prezentacja w wyszukiwarce

Widoczność w wyszukiwarce Google jest podstawą marketingu internetowego. Wysoka pozycja to jednak jeszcze nie wszystko. To użytkownik decyduje, który link w SERP-ach kliknie. Co zrobić, aby trafił do Ciebie, a nie do konkurencji? Ważna jest prezentacja strony w wynikach wyszukiwania.

Link organiczny musi zostać atrakcyjnie zaprezentowany. Do tego należy w pewien sposób zachęcić odbiorcę do odwiedzenia strony. To znaczy, że trzeba przekonać go, że jest tam coś, co rozwiąże jego problem.

Meta tytuł i meta opis

Podstawowe elementy organicznych wyników wyszukiwania to tytuł oraz opis strony. Dobrze przygotowane mogą znacząco poprawić CTR, czyli współczynnik klikalności, dlatego warto o nie zadbać. Jak? Meta tytuł wpływa dodatkowo na SEO, dlatego należy umieścić w nim najważniejsze dla strony słowo kluczowe (najlepiej na samym początku). To jednak nie wszystko. Powinien też w zwięzły i atrakcyjny sposób informować użytkownika o tym, co zastanie pod danym adresem. Warto umieścić w nim również nazwę marki/firmy.

Wyniki wyszukiwania Google, fraza piekarnia poznań

Meta opisy nie są czynnikiem rankingowym, ale to nie oznacza, że można je bagatelizować. Dzięki nim możesz zachęcić użytkownika do odwiedzenia Twojego sklepu (jest to element strategii mierzącej w pozycjonowanie lokalne). Z tego względu powinny być pisane językiem korzyści, a także zawierać skuteczne CTA, czyli wezwanie do działania.

Rich snippets

Rich snippets to dane strukturalne pozwalające uporządkować poszczególne elementy na stronie oraz wyświetlać rozszerzenia w organicznych wynikach wyszukiwania. Wizualnie wzbogacają one link do strony, a także przedstawiają użytkownikowi istotne informacje, które mogą przekonać go do odwiedzenia serwisu.
Rich snippets istotne dla sklepu internetowego to:

  • cena, 
  • dostępność produktu, 
  • opcje dostawy,
  • ocena i liczba opinii, 
  • specyfikacja techniczna, 
  • zdjęcie, 
  • nawigacja okruszkowa.  
Wyniki wyszukiwania Google, fraz kosiarka elektryczna

Dzięki takim informacjom użytkownik już z poziomu wyników wyszukiwania może zdecydować, czy interesuje go dany produkt. To z kolei sprawia, że ruch w sklepie jest bardziej wartościowy i częściej prowadzi do konwersji. 

Kampanie produktowe

Płatne kampanie reklamowe w Google Ads to obok pozycjonowania najważniejszy kanał digital marketingu. Za jedną z najskuteczniejszych opcji dla e-commerce uznaje się kampanie produktowe (PLA). To reklamy wyświetlające się w sieci wyszukiwania oraz w Google Shopping.

Wyniki wyszukiwania Google, fraza legowisko dla psa

Reklamy produktowe dla sklepów internetowych różnią się od innych tym, że reklamodawca nie może przypisać do nich słów kluczowych. System Google Ads korzysta z feedu produktowego, czyli pliku zawierającego listę produktów. Taki plik należy przesłać do systemu Google przez konto Google Merchant Center.

Remarketing

Statystyki sugerują, że konsument musi mieć styczność z marką lub produktem wiele razy, zanim podejmie ostateczną decyzję zakupową. Jeśli przyciągnąłeś użytkownika do swojego sklepu np. z wyników organicznych czy innego kanału marketingowego, ale nie uzyskałeś konwersji, warto zastosować remarketing. Powtórzenie przekazu reklamowego do użytkowników, którzy wykazali zainteresowanie sklepem, ale nie wykonali żadnego rentownego działania, to doskonały sposób na porzucone koszyki i nie tylko.  

Jedną z najpopularniejszych form remarketingu są reklamy banerowe produktów, podążające za użytkownikiem po całym Internecie. W sieci wyszukiwania stosuje się natomiast kampanie RLSA (z j. ang. Remarketing List for Search Ads). 

Marketing treści

Regularne udostępnianie treści pozytywnie wpływa na pozycję strony – wyszukiwarka Google lubi witryny, które są stale rozbudowywane i aktualizowane. Jest to znak, że strona “żyje” oraz ma do zaoferowania świeże treści. 

To jednak niejedyna zaleta i funkcja content marketingu. Wartościowe dla użytkowników, zoptymalizowane pod kątem SEO treści pomagają niskim kosztem pozyskać ruch w sklepie internetowym, a do tego po prostu są formą reklamy, czyli zachęcają do sprzedaży. 

Jedną z najpopularniejszych form content marketingu dla sklepów internetowych jest blog. Regularne publikowanie artykułów przyciągnie potencjalnych klientów, a do tego pozwoli firmie pokazać się w roli eksperta. Nie od dziś wiadomo, że konsumenci chętniej kupują od firm, które znają i którym ufają.

Kampanie w social mediach

Dawniej przeglądanie Facebooka, Instagrama czy Tik Toka uznawane było za rozrywkę dla młodzieży. Dziś jednak nie ma wątpliwości, że na takich portalach logują się również osoby ze starszych pokoleń. Każdego dnia popularne social media notują miliony aktywnych użytkowników w szerokim przedziale wiekowym. To zatem doskonały obszar do prowadzenia działań marketingowych. 

W serwisach takich jak Facebook czy Instagram można prowadzić zarówno płatne, jak i darmowe kampanie marketingowe. Do pierwszej grupy zaliczają się oczywiście płatne reklamy, rozliczane najczęściej w modelu PPC (koszt za kliknięcie), podobnie jak w przypadku Google Ads.

Facebook

Działania darmowe to: prowadzenie fanpage sklepu internetowego, publikowanie wartościowych treści, angażowanie użytkowników poprzez organizowanie ankiet, konkursów itp., a także prowadzenie relacji live.